CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

wo+man=woman

wo+man=woman

Monday, January 26, 2009

kali ni penat tapi enjoy ...

Salam ... aku menulis kali ni masih lagi dgn kepenatan & kesakitan seluruh anggota badan esp. bahagian kakiku ... mcm mana pun mindaku alhamdulillah sehat ... stress pun sdh semakin berkurangan ... sebab??? ..
1st ... pd 24 januari (sabtu) sekolah aku buat Sukan Tahunan 2009 di Stadium Likas (pd hari ke-2 ... hari pertama di sekolah ja) ... aku sakit2 badan ni bukan jgk sbb tugas aku utk hari sukan .. setakat jadi bendahari (dlm JK Induk) & ajk makan-minum (dlm JK Rumah sukan ku - WIRA laaa) ... tapi ... sebab aku ikut acara lumba lari (acara utk guru) 8 x 50 meter waaahahahaha ... punya la lama enda belari pecut (imagine la aku last time lumba lari time sekolah menengah) ... baru 50 meter sdh sakit2 begini apa lagi kalau 100 meter??? ... mungkin enda bangun2 aku ... tapi yg bestnya group kami dpt no. 1 mengalahkan diorang si Den, Seniku, Esah -- diorang tu dr rumah lain .. musuh luar selimut ... isshhh teringin jgk aku mau tinguk mcm mana la rupanya aku belari ari tu ... memalukan ja .. mak budak lumba lari ... tapi kan ... enjoy bah .. time tu release tension ...
yg bestnya lagi ... Rumah Sukan aku - WIRA jadi juara keseluruhan .. walaupun dlm pungutan pingat kami ketinggalan berbanding rumah PERDANA yg begitu cemerlang lah dlm Sukan Tahunan ni ... tapi nasib menyebelahi kami sbb juara dipilih berdasarkan pungutan mata (markah Mini Marathon diambil kira) ... oleh kerana WIRA banyak mengumpul mata time Mini Marathon yg lalu, so kami lah juara keseluruhan ... jangan mare Den, Esah & Seniku .. taun dapan cuba lagi ya ... anyways .. aku tatap berbangga dgn budak2 SMK Inanam sebab semangat diorang time sukan ni nampak betul ... ini lah kekuatan budak2 kami ni .. bersukan ... suka betul bersukan ... so minat diorang sepatutnya diambil perhatian lah ... kalau sudah nampak potensi diorang lebih ke arah sukan (berbanding akademik) ... apa salahnya diberi sokongan .. sekurang2nya diorang ni tidak la terbuat perkara2 yg enda tentu ... banyak sebnrnya usaha yg boleh dibuat utk kategori pelajar yg sebegini .. cuma masalah kita ni ... lebih mengutamakan akademik ... masih lagi menganggap mereka yg cemerlang dlm akademik lbh baik dpd mereka yg meminati bidang lain ... so wat to do kan ... policy makers, its ur job to think, plan, organise n lead us ... kami cuma "Yang Menurut Perintah" ...

2ndly ... stress sdh berkurangan sebab iya lah ... kami cuti 1 minggu ... waahhh seronok ... boleh la buat aktiviti2 bersama family ... dan boleh la update blog ka .. facebook ka ... cek kertas ujian Excel tu ... dan macam2 lg lah ...

so ini sj dulu lah ... as usual i have some pics / vids of some events during Hari Mini Marathon & Sukan Tahunan Sekolah to share with u ... sekian ...



Budak2 WIRA bersemangat betul bersorak .. WIRA menang dalam pungutan mata Mini Marathon


Juara keseluruhan ...


Johan perbarisan rumah sukan : Rumah Perdana - ambik mu Den


Johan perbarisan unit beruniform : Pengakap - ambik mu lg Den ... congratulations ya .. u deserve it .. waahhh ke Simpang Mengayau la kamurang ya ...


antara AJK menjayakan Sukan Tahunan kali ke 19 ni


Awang Basri (PK Kokum baru kami) & Hjh Noorayati (Pengetua)






berlarian budak2 ngam2 habis acara / selps pengumuman juara keseluruhan, hujan turun dgn lebatnya .... Pengetua terpaksa memendekkan ucapannya .. alhamdulillah ...

0 comments: