CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

wo+man=woman

wo+man=woman

Thursday, January 1, 2009

Kenangan cuti sekolah November - Disember 2008

Bestnya cutiiii ... alangkah bestnya kalau ditambah sebulan lagi ka .. wahhhh ... antara sebab kenapa cuti ni best ... aku tidak kelam-kabut setiap hari (esp. pagi) ... boleh bawa anak2 jalan2 / spend lebih byk masa dgn diorang ... boleh buat blog hahahahaha .... internet surfing berjam2 .... beriadah dgn keluargaku (my parents, adik-beradik n ipar-duai) & keluarga my hby (my in laws) ...
So di sini ada la beberapa event penting semasa cuti utk aku share dgn anda semua ...

November
  • 23.11.2008: Majlis kahwin abangku Azman
  • 26.11.2008: Besdayku yg ke 33 hahahahaha ...

Disember


  • 3.12.2008 : Besday Luqman ke 7



  • 5.12.2008 : Futsal Match inter all family members


  • 8.12.2008 : Hari Raya Aidil Adha


  • 16.12.2008 : setelah berbelas tahun ... akhirnya aku melawat Muzium Sabah utk pertama kalinya bersama anak2. Itu pun atas request Luqman ... balik2 tanya bila mau pegi muzium ... So aku bawa la anak2 ke sana sebelah petang ...


  • 18.12.2008 : 1st time pergi ke Akuarium & Muzium UMS




  • 21.12.2008 : berakhirnya zaman bujang Cikgu Stanley ... Mr Counselor SMK Inanam yg penuh kontroversi & sensasi hahahaha .. jgn marah Stan .. gmbr d bwh aku ambil dr www.bennyliew.com ... kunun wedding kawan sorang ni tergolong dlm Wedding of the Year 2008 bagi that particular photographer la ... ambik kau! Anyways, Congratulations to both of u ... Stan take good care of ur wife ... ingat selalu pesan Bos kita ... "BANGUN LAH" aahahaahah .. ada makna tu ...


by the way, Mawi AF tu pun kawin hari yg sama kan ... waahhhh TAHNIAH lah ..

  • 24.12.2008 : Mirza's 5th Besday



  • 26 & 27 Dec. 2008 : Family gathering at Mimpian Jadi Resort, Tuaran ... buat Besday Party Luqman & Mirza di sana (malam) ... the next day ... kabusshhhhh ... terjun kolam lah! bapa2, ibu2, anak2 ... penuh kolam ... yg bestnya mama' budak enda sedar diri mandi ... kunun berenang la .. tapi main buyuk .. ada pelampung hahahaha ... enda pa .. janji hepi ...









  • 30.12.2008 : Mesyuarat Guru ... dalam keadaan tidak sedap badan ... mcm banyak angin .. pening2, mual2 ... tapi aku hadir jgk la sebab masih larat dan tidak sabar mau tinguk jadual waktu mengajar aku for 2009 ... tapi hampa ... coz jadual belum siap lagi .. hanya akan dibagi on 2.1.09. Macam mana pun ... aku tekezut besar coz tugas aku sbg SU STPM/MUET telah diganti oleh Susanna ... dan lagi mengezutkan ... aku menggantikan tempat sorang guru i.e. sbg SU Peperiksaan ... satu tugas yg (bagi aku la) cukup menyiksakan zahir & batin ... kalau dulu aku cukup selesa dgn membuat kerja2 berkaitan STPM/MUET ja ... seronok lah ... tapi kali ni .... aku dpt rasa keperitan melaksanakan tugas SU Peperiksaan ni ... pada mulanya aku mcm biasa ... blurrrrr ... enda dpt berfikir mau respon mcm mana ... yg aku tau time tu aku hilang mood ... aku rasa semakin tidak bermaya (sebab memang rasa tdk sihat pun) .... so sepanjang meeting tu aku buat muka bodo ja lah ... orang cakap tahniah pun, aku blurrrrr ... ntah apa2 yg aku ckp ... lagipun apa yg mau ditahniahkan? ... tugas semakin berlambak ... tahniah??? ...
Anyways ... seblh petang aku melarikan diri (sekali lagi) bersama hby n anak2 la ... keluar dr KK ... kami ke Tuaran Beach Resort ... kami dpt info ada offer rm180 per nite ... so apa lagi book terus utk semalam sj lah ... kasi puas dulu anak2 swim2, bersuka-ria seblm kembali bersekolah minggu depan ...

Tuaran Beach Resort



1 Januari 2009
Picnic with my hby's family
at Tg Aru 1st Beach
from 9 am - 1 pm






Pantai Tg Aru ...
masih cantik ... sedap mata memandang ...


gambar diambil ketika air surut ... lain macam pulak keadaannya masa tu ... tapi Alhamdulillah xada yg buruk berlaku ... tau2 saja lah bulan Disember ni selalu mencatat tragedi ...

Rasanya itu saja lah antara kejadian2 penting semasa cuti sekolah ni ... Walaupun best cuti ... kerja tetap kerja ... semangat bekerja sepatutnya semakin kuat sekrg ni ... InsyaAllah minggu depan aku akan pastikan aku bersemangat dgn kerja2 & tanggungjawab yg bakal ku pikul sepanjang tahun 2009 ni ... SMK Inanam .... here I come! Jaga ko!
To all my colleagues ... selamat bertugas ... semoga kita semua bekerja dgn hati yg ikhlas ... menyumbang sesuatu kpd anak didik kita ... Anyways ... kerja sekolah adalah kerja sekolah ... tanggungjawab kita yg lain tetap berada di atas ... Tanggungjawab sbg Hamba Allah, Isteri/suami, Ibu/Bapa, Anak/menantu, ahli masyarakat ... itu sebenarnya yg utama kan kan kan .... Sebenarnya peringatan ni special utk diri sendiri .... Sama-sama lah kita ingat-mengingati ya ...


0 comments: